Prijsverhoudingen / Prioriteit

Wonen is kostbaar, plezierig wonen is onbetaalbaar.
(Opa)

Wanneer we ons gaan oriënteren naar een visgraat parketvloer van 50 vierkante meter. We hebben van te voren € 6500,- als een budget gesteld. Dit doen we op basis van prioriteit en wederzijdse wensen.

Bij de eerste parketzaak zie je een mooie eiken visgraat.
Volgens de verkoper is de maatvoering perfect voor jullie ruimte, ook past de kleur enorm goed bij het interieur.
Waar je geluk mee hebt is de speciale actie, compleet gelegd van € 169,- € 129,- p/m2 maar deze actie loopt bijna af.
En als je nu beslist krijg je de plinten GRATIS.

Jij vindt het geweldig, maar je partner vind de manier maar niks.

Bij de tweede parketzaak zie je ook een mooie eiken visgraat vloer.
De verkoper vraagt naar het te leggen oppervlak en de stijl van inrichten.
Je geeft hierop de juiste antwoorden.
De verkoper vraagt naar het besteedbare budget en laat op basis hiervan de mogelijkheden zien.
Maar deze visgraat is lang niet zo mooi.
De verkoper pakt een andere visgraat en die valt wel in de smaak, maar die zit bijna € 1000,- boven het budget.
Dus je besluit om verder te kijken.

Bij de derde parketzaak zie je alleen grote sample kasten.
Je gesprek begint met een goede kop koffie of thee aan de tafel.
Hier start het gesprek.
Twee uur later hebben jullie een eiken visgraat parketvloer gekocht van € 9000,-

Wat ging er mis?
Nou eigenlijk helemaal niets.
De klant werd begrepen en kreeg maatwerk en vertrouwen.